Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży

Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży

Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży to powszechne zjawisko wymagające od specjalistów określenia głębokości problemu  i zaproponowania adekwatnej interwencji. Mimo stosunkowo jasnych kryteriów diagnostycznych zaburzenia te wymagają pogłębionego spojrzenia na charakter zachowań problemowych w populacji dzieci i młodzieży i umiejętności stawiania adekwatnych hipotez, umożliwiających zaadresowanie przyczyn problemu.  

Dlaczego warto dowiedzieć się więcej?

Zaburzenia zachowania pozostają najczęstszym problemem, z którym zwracają się rodzice/opiekunowie dzieci i młodzieży do gabinetów psychiatrów dzieci i młodzieży (Janas-Kozik, Wolańczyk, 2021). Wiedza w zakresie kryteriów diagnostycznych, metod postępowania i terapii tych problemów jest niezbędna, by umożliwić specjalistom wczesne rozpoznanie i rozpoczęcie adekwatnej metody terapii. Duża rola w diagnozie przesiewowej i kierowaniu na odpowiednie leczenie przypada specjalistom “na pierwszej linii frontu” – psychologom pracującym w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, psychologom szkolnym, specjalistom pracującym w świetlicach socjoterapeutycznych, placówkach opiekuńczo-wychowawczych i innych, jak i specjalistom pracujących w ramach I poziomu referencyjnego. 

 Co zyskasz dzięki udziałowi?

  • Niezbędna wiedza teoretyczna z zakresu zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży z naciskiem na praktyczne implikacje w codziennej pracy specjalisty. 
  • Wskazówki i sugestie w zakresie metod diagnozy, sposobu prowadzenia wywiadu z dzieckiem, nastolatkiem oraz rodziną. 
  • Przegląd metod pomocy w terapii zaburzeń zachowania w polskich realiach – wiedza, gdzie i kiedy kierować dzieci i młodzież z tymi trudnościami. 

Zawartość merytoryczna

  •  Kryteria diagnostyczne zaburzeń zachowania wraz z przykładami
  • krótkie omówienie etiologii zaburzeń zachowania ze szczególnym uwzględnieniem czynników rodzinnych i społecznych
  • uwagi dotyczące prowadzenia wywiadu i metod diagnostycznych – przegląd narzędzi dostępnych na rynku 
  • od diagnozy do planowania interwencji – przegląd oddziaływań dla dzieci i młodzieży z problematyką zaburzeń zachowania 
  • zagadnienia terapeutyczne: praca  z oporem dziecka, nastolatka oraz rodziny  na etapie konsultacji i planowania interwencji 
  • wspierające oddziaływania terapeutyczne dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania, współpraca ze szkołą, kuratorem i rodziną 
  • podsumowanie i dyskusja 

Informacja praktyczne: 

Szkolenie przeznaczone jest dla specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą

  • Szkolenie odbędzie się w formie zdalnej.
  • Nagranie dostępne będzie przez 3 miesiące. Zalogujesz się wchodząc na szkolenia.regulatio wpisując email i klikając nie pamiętam hasła
  • Otrzymasz również skrypt oraz na platformie będzie możliwość wygenerowania zaświadczenia

Prowadzący: 

Piotr Halkiewicz – psycholog w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej, certyfikowany psychoterapeuta oraz superwizor szkoleniowy Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży. Uczestnik szkolenia z zakresu terapii MBT w Anna Freud Centre w Londynie, na co dzień pracuje w gabinecie oraz strukturach NFZ

Zamówienie

238.00

PLN

Zamów